Pentru că ...

"Cel mai bun mod de a prezice viitorul este să-l creezi." Edward de Bono

 "Gândire mai bună, rezultate mai bune." Tony Robbins

"Nu e indeajuns sa ai o minte buna. Scopul principal e sa o folosesti bine." Rene Descartes 

"Spiritul de discernamand e mai rar pe lume decat diamantele si perlele." La Bruyere

"Lucrul cel mai important este să nu încetezi să pui întrebări. Curiozitatea are propria raţiune de a exista." Albert Einstein 

"Să gândeşti este munca cea mai grea, poate de aceea, puţini se şi încumetă s-o facă." Henry Ford

"Răspunde cu inteligenţă chiar şi atunci când eşti tratat neinteligent." Lao Tzu

"Gânditorul este un om care vede acolo unde ceilalţi nu văd." Dimuet

"E mai bine să ne gândim înainte de a săvârşi ceva, decat să ne căim dupa aceea." Democrit

„Fericirea nu depinde de ceea ce esti sau de ceea ce detii, ci doar de ceea ce gandesti." Dale Carnegie

„Indiferent daca gandesti ca poti sa faci un lucru sau gandesti ca nu poti sa il faci, ai dreptate.” Henry Ford

"Tot ceea ce suntem este rezultatul a ce am gandit. Mintea este totul. Devenim ceea ce gandim.”  Buddha

"Strămoşul fiecărei acţiuni este un gând. Tot ce este astăzi creat de om a fost mai întâi un gând."

"Devii ceea ce gandesti in cea mai mare parte a timpului. Refuza sa spui ceva despre tine ce nu doresti sa devina realitate! Tot ceea ce creezi în lumea ta materiala începe cu un gând de orice fel. Daca vrei sa schimbi ceva pe dinafara, trebuie sa începi cu modificarea pe dinauntru. Trebuie sa îti schimbi gândire a daca vrei sa îti transformi viata. Aceasta este cea mai mare descoperire dintre toate." - Brian Tracey

"Exista un singur lucru asupra caruia ai control complet continutul propriei minti. Numai tu poti hotarî ce vei gândi si cum anume te vei raporta la un anumit lucru. Aceasta putere, acest control, reprezinta tot ce îti trebuie pentru a-ti crea o lume minunata. Detii controlul total asupra unui singur lucru în univers - gândirea ta! Poti sa hotarasti ce urmeaza sa gândesti în orice situatie. Gândurile tale si modul în care interpretezi orice eveniment îti determina sentimentele pozitive sau negative. Gândurile si sentimentele tale te conduc la actiuni si determina rezultatele pe care le obtii. Totul începe cu gândurile tale."  Brian Tracey, Schimbând gândirea, îţi schimbi viaţa.


"Motivaţia vine din gândire. Fiecare act pe care îl facem este precedat de un gând care inspiră acel act. Şi când renunţăm să gândim pierdem motivaţia de a acţiona. Alunecăm astfel în pesimism, iar pesimismul duce la o şi mai puţină gândire. Şi tot aşa. Deci, ori de câte ori te simţi pesimist sau copleşit, continuă să gândeşti. Cu cât vei gândi mai mult asupra situaţiei, cu atât mai mult vei vedea mici oportunităţi pentru acţiune - şi cu cât vei face mai multe acţiuni mici - cu atât mai multă energie optimistă vei primi. Un om optimist continuă să gândească şi să se auto-motiveze. Un om pesiminst renunţă să gândească - şi renunţă." Steve Chandler, 100 Ways to Motivate Yourself

 

Lectiile CoRT

"The quality of our thinking will determine the quality of our future."
(dr. Edward de Bono)

Gândirea este o parte din viaţă. Nu există probabil o altă abilitate care să fie mai importantă ca aceasta. Şi totuşi nu se dezvoltă de la sine. Copiii-lupi crescuţi în junglele africane nu ajung să gândeasca la un nivel uman satifacator. Deci, societatea şi civilizatia au un rol important în învăţarea acestei abilităţi. Însă spre deosebire de alte aptitudini pe care le cultivam cu sârguinţă la noi sau la copiii nostri (de a cânta, desena, dansa, etc), prea puţin ne-am cultivat sistematic si deliberat acest potential uriaş pe care îl avem. Dispunem în mod natural de capacitatea de a merge şi de a alerga, aşa cum dispunem de capacitatea de a gândi. Dar nu toţi câştigăm Jocurile Olimpice, ci doar atleţii care îşi valorifică întreaga capacitate, antrenându-se regulat. Chiar şi aşa, atleţii bine antrenaţi câştigă în faţa celor mai slab antrenaţi, chiar dacă toţi se bazează pe acelaşi dat natural.

În mod similar, scopul lecţiilor de gândire este ca oamenii să devină capabili să găsească soluţii imediat şi fără ezitare la probleme pe care altfel nu ar şti cum să le rezolve. Poate că nu oricarei persoane îi este util să alerge cel mai rapid, dar tuturor ne este util, oricând în viaţă, să gândim cât putem de eficient.

Lecţiile de gândire CoRT sunt singurele materiale prin care putem face acest lucru, fiindcă sunt special concepute pentru predarea gândirii ca abilitate de bază. Lecţiile sunt simple, practice şi clare. Formatul lor permite să fie folosite cu persoane între 6 ani până la maturitate, cu QI între 75 şi 140, în şcoli pentru copii cu dizabilităţi, cât şi în şcoli pentru copii supradotaţi pentru că procesele de bază ale gândirii sunt aceleaşi la orice vârstă.

Lecţiile CoRT au fost create de dr. Edward de Bono
în anii 70 şi sunt folosite din ce în ce mai mult, în ţări precum USA, UK, Irlanda, Canada, Australia, Israel, Malta.

Edward de Bono defineşte gândirea ca deprinderea de operare cu care inteligenţa acţionează asupra experienţei. Dacă inteligenţa este puterea motorului unei maşini, atunci gândirea este similară abilităţilor de a şofa. Se spune în mod obişnuit că o persoană cu un QI ridicat este automat si un bun gânditor. Nu este neapărat aşa. Din acest motiv, multe şcoli pentru copii supradotaţi ajung să folosească CoRT pentru a evita „capcana inteligenţei” care se produce atunci când un coeficient mare de inteligenţă nu este însoţit de deprinderi efective de gândire.
 

Gândirea nu este un subiect care poate fi învăţat prin receptarea pasivă a informaţiilor. Gândirea poate fi dezvoltată cel mai bine prin acţiune şi interacţiune. De aceea, practica este partea cea mai importantă din lecţie. De fiecare dată, studenţii lucrează în grup sau individual asupra a mai mulţi itemi pentru ca atenţia să fie acordată asupra procesului şi nu asupra conţinutului. Exemplele şi ilustraţiile sunt clare, astfel încât să se evite mereu supra-complicarea şi confuzia. Principiile de predare sunt: simplu, practic, clar şi concentrat.

Detalii organizatorice

 

CoRT 1 (lecțiile 1 - 10):

Următoarea serie, varianta intensivă de vară: 23 iunie (luni) - 4 iulie (vineri) 2014, o sesiune în fiecare zi de luni până vineri

LECȚIE INIȚIALĂ DEMONSTRATIVĂ gratuită  pentru copii si părinți:

Copii 9 - 12 ani: marți, 6,13, 20, 27 mai, 3, 10,17 iunie 2014, orele 18,30 - 19,30

Pentru înscriere: mail la gandire@mindmaster.ro cu numele copilului, varsta/clasa si un numar de telefon al parintilor sau  telefon 0725 999 777.

Înscrierea este asigurată doar în urma confirmării din partea organizatorii pe mail sau la telefon.

Structură: 10 sesiuni de câte 50 de minute

Conținut: Fiecare elev va primi un manual individual (în tranșe la fiecare lecție) și un certificat de participare la finalul celor 10 lecții (un modul). Între module vor avea şi câte o temă pentru acasă.

Trainer de Bono Thinking Systems: psiholog Mihaela Zaharia  ( mai multe detalii: aici )

Locaţie : Str. Slt. Alexandru Borneanu nr. 7 et.4, sector 6, București (la 5 minute de mers de la stația de metrou Grozavești). Detalii și hartă: aici.

Investiţie: 200 ron + tva (total 248 ron) / un modul (10 lecții). Plata se va face in cont, in urma primirii detaliilor necesare pe mail.

Mărimea grupului: maxim 10 elevi

* Acest curs nu este destinat copiilor cu nevoi speciale!

 

Înscrie-te acum! 

Formular de înscriere on line...

Pentru înscriere trebuie sa fii inregistrat și autentificat în www.mindmaster,ro. După înscrierea la curs vei primi un mail automat de confirmare și contul de plată. Cu câteva zile înainte de începerea cursului vei primi un alt mail cu toate detaliile organizatorice de care ai nevoie.


Despre autor, Edward de Bono

Edward de Bono s-a nascut în Malta în 1933. În timpul celui de-al doilea Război Mondial a urmat cursurile Colegiului St. Edward din Malta, făcînd cate doi ani într-unul şi apoi cursurile Universitatii din Malta, unde a absolvit medicina. Ca bursier Rhodes a fost la Christ Church din Oxford, unde a obtinut o diplomă onorifică în psihologie şi fiziologie. S-a intors la medicina şi şi-a dat doctoratul la Oxford cu o lucrare de cercetare a sistemului de control a presiunii sîngelui prin hipnoză. A ţinut numeroase cursuri la univesităţile Oxford, Londra, Cambridge şi Harvard. A lucrat la St. Thomas Hospital ocupîndu-se de studierea sistemelor biologice. De aici s-a mutat la Cambridge University, la 'Department of Investigative Medicine'. Deţine un doctorat la Cambridge. Apoi s-a mutat la facultatea de medicină de la Harvard University, după care s-a întors la Cambridge de unde s-a retras din activitatea medicală pentru a se dedica „gîndirii”.

Din psihologie vine interesul pentru gîndire. Din medicină vine înţelegerea asupra modului de comportare a sistemelor biologice. Aplicarea acestui sistem asupra reţelei neuronale din creier a dus la bazele design-ului noilor instrumente de gîndire. Creativitatea nu mai este un mister, ci modul de comportament al informaţiilor în sistemele autoorganizate care formează patternuri asimetrice. Astfel a aparut procesul creativ intenţionat numit „gîndire laterală”. Din considerarea importanţei imense a percepţiei asupra procesului creativ au luat naştere instrumentele DATT şi programul CoRT (cea mai folosită metodă de a preda gîndirea în şcoli).”Gîndirea Paralelă” a aparut mai tîrziu, după aprecierea naturii primitive a argumentării. Toate aceste metode sunt folosite cu succes de multi ani atît în business, cît şi în şcoli.

Edward de Bono a fost numit „părintele gîndirii despre gîndire”.
Dr. Edward de Bono este unul dintre puţinii oameni din istorie despre care se poate spune ca au avut un impact major asupra modului de gîndire omenesc. În multe privinţe poate fi considerat cel mai bun gînditor cu renume internaţional. Gîndirea tradiţională se referă la analiză, judecată şi argument. Edward de Bono este de părere că într-o lume stabilă acest lucru era suficient, deoarece era de ajuns să se identifice situaţiile standard şi să se aplice soluţii standard. Într-o lume în schimbare, unde soluţiile standard nu mai sunt valabile, acest lucru nu mai poate fi posibil.

A scris peste 65 de cărti traduse în 37 de limbi (toate limbile importante plus ebraica, araba, bahasa, urdu, slovena, turca, etc.).În limba română există cărțile: Gândirea Laterală, Șase Pălării, Șase medalii de valoare, Cum să ai o minte armonioasă și Cursul de gândire al lui Edward de Bono, toate apărute la editura Curtea Veche. 

Metodele lui sunt predate în mii de scoli în toată lumea şi fac parte din curricula obligatorie în multe dintre ele. A fost invitat să tină cursuri în 57 de ţări din toata lumea.

Doctorul de Bono a colaborat cu numeroase corporatii mondiale, cum ar fi IBM, Du Pont, Prudential, AT&T, British Airways, Nokia, Shell, NTT (Japonia), Ericsson (Suedia), Total (Franta), etc. Imensa corporatie europeană Siemens (370.000 angajaţi) predă lucrările sale, urmînd învaţăturile lui de Bono date echipei manageriale. Cînd Microsoft a ţinut prima sa şedinţă de marketing, l-au invitat pe de Bono pentru a ţine discursul de inaugurare în Seattle, în faţa a 500 din cei mai buni manageri.

Ceea ce este unic la de Bono, este aplicabilitatea lucrărilor sale într-o arie neobişnuit de largă.

A inventat termenul de „Gîndire Laterală” care acum a intrat în dictionarul Oxford.

În 1972, Edward de Bono a pus bazele „Cognitive Research Trust” (CoRT) cu scopul ca procesul gândirii să fie predat copiilor în şcoli.

În septembrie 1996, la Melbourne s-a înfiinţat un “institut de Bono”, ca centru mondial al noii gândiri. Pentru a se înfăptui acest lucru, Fundaţia Andrews a donat 8,5 milioane $.

În 1996, Asociatia Europeană pentru Creativitate şi-a verificat membrii săi din Europa, pentru a afla cine i-a influenţat cel mai mult. Numele doctorului de Bono a fost atît de des pomenit, încat au cerut comitetului oficial al Uniunii Internationale de Astronomie, să numească o planetă după numele său. Astfel, DE73 a devenit EdeBono.

În 1995, guvernul maltez i-a acordat lui Edward de Bono “Ordinul de Merit”. Acesta este cel mai mare titlu disponibil, şi a fost dat la numai douazeci de persoane în viaţă.

A fondat SITO (Supranational Independent Thinking Organization), un fel de Crucea Rosie care furnizează gîndire creativă suplimentară asupra problemelor generale ale lumii.

A infiintat the World Academic of New Thinking (WANT), o asociaţie a celor care cred în nevoia şi importanţa unei noi gîndiri.”New Thinking” înseamnă noi percepţii, alternative proaspete, generarea şi design-ul a noi concepte şi idei. Rolul Academiei este concentrat pe gîndire în rezolvare de conflicte, rezolvare de probleme, dezvolare economică, sănătate şi multe alte arii ale vieţii de zi cu zi.

Doctorul de Bono a realizat două serii TV: „de Bono’s Thinking Course” ( 10 parti ) pentru BBC şi „The Greatest Thinkers” ( 13 parti ) sponsorizat de IBM şi Encyclopaedia Britannica.

 

Un filmuleț cu Edward de Bono puteți vedea:

 

 

 

Mesaj Edward de Bono

"Pentru oamenii din România, este important să realizaţi că "gândirea" este la fel de importantă ca şi informaţia - în business şi în viaţa personală. Gândirea nu este ceva ce ţine de nivelul de inteligenţă, ci este o abilitate ce poate fi predată şi învăţată."

Edward de Bono

Despre trainer

Mihaela Zaharia este psiholog din 1999, trainer de Bono Thinking Systems din 2004 și mămica a doi copii, Ioana (9 ani) și Robert (7 ani).  Mai multe detalii găsiți  AICI.

Beneficii

Lecţiile CoRT diminuează procese dăunătoare care se manifesta de obicei în gândirea obişnuită, cum ar fi:
  • a aluneca fără voie de la o idee la alta, îndepărtându-te de subiect
  • a judeca înainte de a gândi: a lua imediat o poziţie şi apoi a apăra acea poziţie sau a ataca poziţia opusă
  • a duce lucrurile la extrem (pentru a arăta ca o idee este imposibilă, fără a căuta o cale de mijloc ca soluţie)a lua în calcul doar o parte a unei situaţii ( ceea ce duce la concluzii eronate, dificil de identificat fiindcă demersul logic este corect)

În urma însuşirii abilităţilor de gândire din lecţiile CoRT, vei putea să:
  • îţi lărgeşti percepţia asupra realităţii
  • îţi organizezi gândirea pentru a atinge un maxim de eficienţă
  • îţi dezvolţi capacitatea gândirii practice pentru a găsi soluţii ablicabile în realitate
  • poţi să priveşti obiectiv propria gândire şi a celorlalţi
  • ai o mai mare încredere în abilitatea ta de a gândi
  • eşti pregătitit să gândeşti şi să faci comentarii asupra oricărui subiect
  • eşti dispus să asculţi ideile celorlalţi, oricât de diferite ar fi de ale tale
  • iei cele mai bune decizii fiindcă ştii să iei în considerare toate aspectele unei situaţii

Impresii participanti

După CoRT 1:

"Mie mi-a plăcut întrgul curs, dar cel mai mult partea cu regulile. Ele mi-au folosit cel mai mult ... împreună cu CAF (Consider All FActors)." Georgiana

"A fost amuzant, a fost interesant, subiectele au fost utile, a fost foarte bine." Antonia

"A fost interesant, util, mişto." Alexandra

"Mi s-a părut tare interesant, util iar lecţiile au fost foarte, foarte, foarte plăcute." Marco

"Mi-au plăcut compania, cursurile. Cursurile au fost utile, le folosesc mereu." Anastasia

"Mi-a plăcut faptul că am învăţat lucruri noi. Erau soluţii şi noi trebuia să decidem ce facem ca şi cum noi am fi acea persoană şi acele soluţii s-ar putea să ne folosească." Tea

"Mi-au plăcut toate lecţiile şi exerciţiile. Aş vrea ca aceste cursuri să fie mai lungi." Răzvan

"Mie chiar mi-a plăcut acest curs. Îmi va fi cu siguranţă de ajutor." Andreea

"Mi-a plăcut tot ce am învăţat." Alecsandra

"Mi-a plăcut totul, ce mai? Aş vrea să nu se schimbe nimic." Mara

"A fost inventiv, amuzant şi chiar super!" Ana Maria

"Îmi place că am învăţat multe şi aş vrea să fie mai lung."

"A fost distractiv şi relaxant." Irina

" A fost interactiv" Mihnea

"Am învăţat lucruri noi, a fost interesant, a fost distractiv, faptul că am fost cu prietenii a făcut asta mai special." Diana

" A fost haios." Theodor

 

O mostră a rezultatelor obținute de elevi în cazul aplicării tehnicii CAF (Ia în considerare toţi factorii) asupra subiectului: "Dacă aţi fi directorul unei şcoli, ce fel de profesor aţi angaja?" găsiţi aici: BLOG

Structura

Lecţiile CoRT sunt împărţite în 6 secţiuni a câte 10 lecţii:

CoRT 1 - Lărgirea percepţiei (lecţiile 1-10) Ajută cursanţii să-şi lărgească percepţia – lucru fundamental pentru gândire aşa cum e vocabularul pentru citire.

CoRT 2 - Organizare (lecţiile 11-20)
Arată cursanţilor cum să-şi organizeze gândirea

CoRT 3 - Interacţiune (lecţiile 21-30) Ajută cursanţii să observe gândirea aplicată în argumentare, felul în care un punct de vedere este prezentat sau apărat.

CoRT 4 - Creativitate (lecţiile 31-40) Cursanţii află cum să schimbe concepte şi patternuri pentru a obţine rezultate noi

CoRT 5 - Informaţii şi sentimente (lecţiile 41-50) Răspunde la întrebările: Ce informaţii avem ? Cum putem obţine alte informaţii ? Ce valori şi sentimente putem aplica acestor informaţii ?

CoRT 6 - Acţiune (lecţiile 51-60) Introduce simboluri vizuale care pot fi folosite în gândirea directă

 

 

CoRT 1 Largirea perceptiei

CoRT 1 ( lecţiile 1 – 10 ):

Lecţia:

Obiective:

Lecţia 1

Plus, Minus, Interesant

Cum să tratezi ideile.
Examinarea deliberată a unei idei pentru aspectele pozitive (plus), negative (minus) sau interesante.
Utilizarea tehnicii PMI elimină acceptarea sau respingerea imediată a unei idei.

Lecţia 2

Ia în considerare toţi factorii

Identificarea tuturor factorilor implicaţi într-o situaţie ne ajută să gândim mult mai eficient  asupra acesteia. Altfel, avem tendinţa să gândim doar asupra primului factor care ne vine in minte.

Lecţia 3

Reguli

Lecţia rezumă primii doi paşi, amintindu-ne importanţa principiilor de bază implicate.

Lecţia  4

Consecinţe şi urmări

Toate acţiunile au o consecinţă. Orice acţiune are o consecinţă imediată, pe termen scurt sau lung.
În  anumite circumstanţe, acţiunile au toate aceste consecinţe. Un gânditor are nevoie să fie conştient de aceste posibilităţi.

Lecţia 5

Scopuri, Ţinte şi Obiective 

Această lecţie învaţă valoarea alegerii şi definirii obiectivelor.
Explică cum ar trebui să gândim clar asupra scopurilor noastre.
Sugerează să încercăm de asemenea să înţelegem scopurile sau intenţiile celorlalţi.

Lecţia 6

Planificare

Conţine aspectele de bază şi procesele implicate  în planificare. Lecţia 6 merge împreună cu lecţia 4 şi 5.

Lecţia 7

Stabilirea priorităţilor

Când gândim avem nevoie să alegem dintr-un număr diferit de posibilităţi şi alternative. Priorităţile trebuiesc puse în ordine înainte ca gândirea efectivă să aibă loc.

Lecţia 8

Alternative,  Posibilităţi, Alegeri

Un „gânditor generativ” sau „de acţiune” este întotdeauna interesat în generarea de noi alternative şi găsirea de noi posibilităţi.

Lecţia 9

Luarea deciziilor

Pentru că de Bono Thinking are ca scop  luarea unor  bune decizii, lecţia merge împreună cu majoritatea principiilor deja învăţate.

Lecţia 10

Punctele de vedere ale altor persoane

Deseori, suntem blocaţi în a crede că punctul nostru de vedere este singurul corect. O gândire utilă este să ne mutăm de la punctul de vedere al unei singure persoane căre punctele de vedere ale altora. Această lecţie ne încurajează să punem întrebarea „De ce persoana aceea are un alt punct de vedere?”. Lecţia nu ne încurajează să spunem „Tu eşti prost! Eu am dreptate!”

CoRT 2 Organizare

 

 CoRT 2 (lecțiile 11 - 20):

Lecţia

Obiective:

Lecţia 11

Recunoaşterea

Fiecare situaţie este diferită. Avem nevoie să facem un efort deliberat de fiecare dată când ne întâlnim cu o situaţie nouă pentru a-i identifica ce caracteristici are cu scopul de a fi capabili să gândim mai eficient.

Lecţia 12

Analiza

Deseori, o situaţie are un număr de părţi şi este important să identificăm fiecare parte, înainte de gândirea propriu-zisă. Această lecţie ne învaţă cum să dividem în mod deliberat o situaţie pentru a gândi complet asupra ei.

Lecţia 13

Comparaţii

O abilitate excelentă de gândire este să utilizăm comparaţia pentru a înţelege o situaţie.
Aceasta este numită uneori „a merge de la ceea ce cunoaştem la ceea ce nu cunoaştem”. Această lecţie ne cere să examinăm aspectele similare şi aspectele diferite dintr-o situaţie.

Lecţia 14

Selectarea

Avem nevoie să facem un efort deliberat de a găsi ceva ce se potriveşte cu cerinţele noastre de gândire, chiar dacă uneori este dificil şi consumator de timp. Avem nevoie să ştim cum să facem o selecţie dintr-o colecţie întreagă de posibilităţi diferite.

Lecţia 15
A găsi alte căi

Căutarea alternativelor este baza gândirii laterale, gândirii generative şi a celei de acţiune. Accentul în această lecţie este pus pe găsirea altor căi. 

Lecţia 16

          Start

Orice are un început. Uneori, a te mişca în direcţia corectă este o problemă. Această lecţie sugerează cum putem începe acest lucru.

 

Lecţia 17

Organizare

 

Când ne gândim asupra unei situaţii avem nevoie de a proiecta o strategie. Acum luăm în considerare aspectele practice din organizarea modului în care o situaţie poate fi abordată. 


Lecţia18

Focus

 

Această lecţie ne arată că poate exista un număr diferit de aspecte ale unei situaţii, dar avem nevoie să fim clari ce aspect este luat în considerare în fiecare moment.


Lecţia 19

Consolidare

 

Când gândim asupra unei situaţii avem nevoie să întrebăm „Ce s-a obţinut până acum?”  Această lecţie este despre a stabili împreună în mod clar ce s-a lucrat până atunci şi ce a rămas în afară.


Lecţia 20

Concluzionare

 

În majoritatea ocaziilor avem nevoie să fim capabili să stabilim o concluzie chiar dacă aceasta este „nu putem trage nici o concluzie”.

Aplicatie

Dacă vă întrebați ce rezultate pot obține copiii în timpul unei lecții de gândire și cât de creativi se pot dovedi, aveți mai jos lista cu tipuri de înghetată generată în 5 minute (fiecare) de către 36 de copii (2 grupuri) din clasele IV-VII din Bucuresti în luna octombrie 2011:

1.     cu urechi 

2.     cu gheare

3.     vicleană

4.     cu polen

5.     cu pop-corn

6.     găurită

7.     cu păr comestibil

8.     pe care o poți colora

9.     crocantă

10.                       cu piele

11.                       cu aromă de raţă

12.                       cu creier

13.                       cu pene

14.                       cu ouă

15.                       cu piele de raţă

16.                       cu ochi de raţă

17.                       cu mușchi de raţă

18.                       cu aripi de raţă

19.                       cu coadă

20.                       agitată

21.                       minusculă

22.                       cu numere

23.                       non-comestibilă

24.                       moartă

25.                       cu oase

26.                       cu roşii

27.                       cu cleşti

28.                       cu aromă de rac

29.                       cu arome marine

30.                       caldă

31.                       cu carne

32.                       aburită 

33.                       cu cornet în formă de coadă de rac

34.                       împodobită cu scoici de zahăr 

35.                       sushi la cornet

36.                       sushi pe băţ 

37.                       se alge

38.                       sărată 

39.                       cu model de solzi

40.                       în formă de peşte 

41.                       pe care să scrie: Atenţie la oase! Şi să fie dată la un muzeu cu fosile

42.                       cu aromă de alge 

43.                       ecologică

44.                       cu coamă de caramel 

45.                       care fornăie

46.                       trifoi care poartă noroc 

47.                       din vestul sălbatic cu pălărie de cowboy

48.                       care trage trăsuri după ea

49.                       de inimă 

50.                       care galopează

51.                       Pegas (cal înaripat) 

52.                       cu iarbă

53.                       cu aromă de lemn dulce 

54.                       cu aromă de sânge

55.                       ce se deschide şi e alta înăuntru 

56.                       „fake” e goală pe dinăuntru

57.                       pătrată sau cub

58.                       roşie la suprafaţă şi alte culori înăuntru

59.                       care stă dreaptă oricum o pui

60.                       pe care când o deschizi găseşti bomboane

61.                       aplatizată 

62.                       dulap cu îngheţată

63.                       de zăpadă 

64.                       cu aromă de apă

65.                       în formă de pălărie 

66.                       cu trestie de zahăr

67.                       care se poate deschide 

68.                       nedigerabilă

69.                       în formă de urs al zăpezii

70.                       super tare 

71.                       cu fructe din plastic care îţi curăţă dinţii după de mănânci

72.                       cu mâncare pentru câini 

73.                       Descojită

74.                       cu labe 

75.                       Îngheţată la fir

76.                       Care se transformă în aţă 

77.                       Cu care poţi să coşi

78.                       îngheţată dentară

79.                       făcută din bumbac 

80.                       cu bucăţi de lemn

81.                       cu aromă lemnoasă 

82.                       cu aşchii

83.                       cu sevă 

84.                       cu bucăți de metal

85.                       cu aromă de metal 

86.                       cu roţi din plastic

87.                       cu aromă plastifiată 

88.                       cu scânduri

89.                       cu aer/aerată 

90.                       cu roşii

91.                       subţire 

92.                       care explodează când o muşti

93.                       cu aţă în loc de cornet 

94.                       cu vânătă

95.                       zburătoare 

96.                       cu cauciuc

97.                       în carouri 

98.                       cu forme de animale plate

99.                       cu nuci în coajă

100.                  în coajă de nucă

101.                  neagră 

102.                  cu coajă de pară

103.                  galbenă cu pete negre 

104.                  care nu se topeşte

105.                  din seminţe 

106.                  cu frunze

107.                  din lemn 

108.                  cu rădăcină

109.                  galben- verzuie 

110.                  în formă de pară

111.                  cu carne de ied 

112.                  cu blană

113.                  cu coadă 

114.                  de copite

115.                  cu un zâmbet 

116.                  cu intestine

117.                  cu gheaţă 

118.                  cu sticlă

119.                  cu electricitate 

120.                  transparentă

121.                  luminoasă 

122.                  care te curentează

123.                  cu becuri pisate

124.                  cabalină 

125.                  vie

126.                  bubuitoare 

127.                  cu dinţi, coadă şi ochi

128.                  cu coamă 

129.                  cu cal

130.                  cu ham 

131.                  domestică

132.                  cu petale de flori 

133.                  cu aromă de mac

134.                  cu miros de mac

135.                  în formă de floare 

136.                  cu lemne

137.                  cu rouă 

138.                  cu albine

139.                  cu peşte 

140.                  cu picioare

141.                  cu cleşti 

142.                  cu apă

143.                  cu frunze 

144.                  cu seminţe de mere

145.                  cu coajă de mere 

146.                  cu gust de măr

147.                  cu gust de pământ 

148.                  cu crengi

149.                  cu flori de măr 

150.                  suculentă

151.                  cu păr 

152.                  cu urechi

153.                  cu cap 

154.                  de ficat

155.                  cu aromă de porc 

156.                  de şorici

157.                  cu note muzicale

158.                  în formă de clape 

159.                  de pian

160.                  cu ciocănele 

161.                  cu sunete

162.                  greagră 

163.                  mare

164.                  cu obiecte 

165.                  zgomotoasă

166.                  bună 

167.                  cu viclenie

168.                  cu dungi 

169.                  deşteaptă

170.                  cu maţe 

171.                  cu inimi

172.                  cu pelin 

173.                  zburătoare

174.                  sfoară 

175.                  plată

176.                  cu picioare 

177.                  dură

178.                  cu băț metalic 

179.                  în cutie de lemn

180.                  cu gust de lemn 

181.                  în formă de stilou

182.                  cu gumă 

183.                  în formă de șarpe

184.                  cu petale de trandafiri

185.                  moale

186.                  cu miros de mac

187.                  parfumată 

188.                  cu ovăz

189.                  în formă de cal 

190.                  ambalaj în formă de vază, floare

191.            în formă de copită

192.                  înflorată

193.                  foarte mare

194.                  cu umerașe 

195.                  cu miros de naftalină

196.                  cu așchii 

197.                  cu rafturi 

198.                  îmbrăcată

199.                  lăcuită 

200.                  ambalată în dulap

201.                  cu încuietoare și cheie 

202.                  cărnoasă în mijloc și tare în exterior

203.                  cu clești 

204.                  subacvatică

205.                  să umble singură 

206.                  cu cornet în formă de coadă de rac

207.                  vărgată 

208.                  portocalie

209.                  cu aromă de tigru 

210.                  arome de culoarea tigrului: galben, alb și negru

211.                  cu lichid 

212.                  care explodează

213.                  care se ridică de la sol 

214.                  sticloasă

215.                  strălucitoarea 

216.                  aprinsă

217.                  înșurubată 

218.                  fosforescentă

219.                  lanternă 

220.                  se vede la discotecă

221.                  ovală 

222.                  încărcată

223.                  de post 

224.                  apoasă

225.                  în formă de pește 

226.                  în acvariu

227.                  cu gust de pește 

228.                  nemo

229.                  cu înotătoare

230.                  lacomă