All Posts Articole
All Posts Author: Mihaela Zaharia

Despre parinti si copii in Japonia, China si Turcia - interviu cu Carmen Okabe

În primul rând, spune-mi câteva cuvinte despre tine. Carmen Mihai Okabe, 47 de ani pe 11 septembrie. Sunt absolventă de filologie, limbi orientale, ca primă specialitate. După care viaţa a hotărât pentru mine un alt parcurs de business-uri, călătorii, mi-a dat şansa să îmi urmez hobby-urile şi să le transform în ocupaţii full time. După mulţi ani de şedere în Japonia şi de activităţi de comerţ internaţional, m-am întors acum 8 ani în România, unde sunt publisher al revistei Les Nouvelles Esthe ...

Pregatirea parintilor pentru ... clasa I interviu dna. invatatoare Rodica Prasacu

Interviu cu dna. învățătoare Prasacu Rodica, Școala nr. 200, București.

articol publicat in revista Business Woman, iunie 2011


Nu știu când a trecut timpul, dar uite că am ajuns și eu în rândul părinților care se pregătesc de ... clasa I, de multe ori cu emoții mai mari decât a celor mici. Până acum căutarea și găsirea școlii și a învățătoarei nu a fost un proces așa de anevoios după cum fusesem avertizată, însă  tot am rămas cu ceva întrebări și nelămuriri . Dar am avut șansa să i le adresez învățătoarei pe care fiica mea a plăcut-o din prima clipă și sper ca răspunsurile  primite să fie utile și altor părinți începători într-ale școlii.

Despre educatia copiilor ... in jurul lumii - interviu cu familia Pouzet Oprean

S-a scris mult despre familia Pouzet Oprean si cum s-ar putea sa nu se scrie? E vorba despre Liviu (39 ani), Marilena (38 ani), Vlad (7,5 ani), Matei ( 4,5 ani) şi Ilinca (10 luni) – la vârsta la care cei cinci români care s-au aventurat în a-şi schimba stilul de viaţă într-o călătorie în jurul lumii. Plecând din Paris, unde locuiau, au început călătoria în ianuarie 2007. De atunci până acum au parcurs America de Nord şi de Sud, ajungâng în Florida, texas, New Mexico, Utah, Arizona, California, Vacouver,  Alaska, Columbia, Montana, Mexic, Guatemala, El Salvador, Honduras, Nicaragua, Costa Rica, Panama, Columbia, Ecuador, Peru, Bolivia, Chile, Argentina. Urmează întoarcerea în Europa, apoi Asia şi Africa. Pe tot parcursul călătoriei au continuar să lucreze, Marilena ca ilustratoare grafică, Dan ca arhitect – internetul le-a permis să facă acest lucru cu succes, într-un program flexibil şi alături de copiii lor. Vlad, cel mai mare dintre băieţi face şcoala franceză la distanţă într-o manieră personalizată pentru care îi sunt suficiente două ore pe zi. Toate detaliile călătoriei lor se găsesc pe site-ul www.poraquiporalla.com.

Despre sistemul step-by-step - interviu cu dna. Cristiana Boca, directoare gradinita Bambi step-by-step

Care este istoria sistemului step-by-step? Care sunt inventatorii, promotorii sistemului step-by-step? Pe ce studii psihologice se bazeaza principiile acestui sistem? Ce cursuri speciale urmeaza educatorii si profesorii din acest sistem?

Alternativa Step by Step a aparut în peisajul educational românesc în 1994 sub numele de Head Start ca program educaţional iniţiat de Fundaţia Soros pentru o Societate Deschisă, destinat copiilor proveniţi din medii sociale defavorizate, cu scopul de a le asigura acestora succesul în educaţie prin participarea lor la un program de educaţie timpurie de calitate. Alternativa s-a extins rapid, astfel încât dacă în 1994 vorbeam de câte 2 grupe de preşcolari în 8 grădiniţe, în acest moment vorbim de peste 820 de grupe în 40 de judeţe. Din 1995 alternativa s-a aplicat şi în învăţământul primar, de la câteva clase reţeaua extinzându-se în acest an şcolar la 135 de clase I, 156 clase a II-a, 169 clase a III-a, 149 clase a IV. Din 1998 extinderea şi monitorizarea alternativei a fost preluată de Asociaţia non-guvernamentală Centrul pentru Educaţie şi Dezvoltare Profesională STEP BY STEP.

Despre maternologie - interviu cu dna. Laurence Demaire, presedinta Asociației Franco-Română BéBé Bienvenu

1.    În primul rând, câteva cuvinte despre dumneavoastră înainte de a veni în România.

Văduvă din 1977, adică de la vârsta de 49 de ani, nu am lucrat decât după moartea soţului meu. A fost un moment bulversant, în care mi-am spus: ”Şi dacă trăieşti până 100 de ani, ce o să faci?” M-am format apoi în consiliere conjugală şi familială, în psihosociologie şi ca animatoare socio-culturală. Nu am lucrat decât 10 ani, în calitate de consilieră conjugală şi familială, atunci când copiii mei s-au căsătorit. Am 10 nepoţi şi 15 strănepoţi care îmi fac inima să tresară de bucurie.

Despre tulburarile de limbaj la copii - interviu cu Emilia Crismariu, logoped

1.    Care sunt cele mai frecvente tulburări de limbaj ale copiilor pe care le-ai întâlnit?

În practica mea logopedică , cele mai frecvente probleme de limbaj ale copiilor pe care le-am întâlnit sunt cele din categoria tulburărilor de pronunţie, în special cele de  tip dislalic.  Dislalia este o tulburare de pronunţie care constă în  deformarea, omiterea, substituirea, înlocuirea şi inversarea sunetelor.  În cazurile grave de dislalie, astfel de fenomene se produc şi la nivelul silabelor şi chiar al cuvintelor. Exemple de silabe inversate: porcatoliu în loc de portocaliu, cerlanea pentru cerneala, camara în loc  etc.

Necesitatea alaptarii - inviu cu dna. doctor Ana Culcer

În primul rand, ce puteți să ne spuneți despre dumneavoastră?

Sunt Ana Culcer medic primar pediatru neonatolog doctor în știinte medicale șef secția nou-născuți SUUB de 28 de ani. Ador bebelușii și copii de orice varsta, prefer sa sfatuiesc mamele cum sa si creasca sanatosi si sportivi copii decat sa i tratez. Primul pas si cel mai important pas spre o evolutie favorabila este alaptarea.

Educatia prenatala - interviu cu Sorana Muresan, manager ProMama Center

1.    Cum ţi-a venit ideea de a face cursuri pentru pregătirea viitoarelor mămici? / Cum a fost pentru tine această perioadă?

In urma cu 5 ani am devenit mamica primului meu baietel, pe care am reusit sa-l nasc normal si natural, iar acum 3 ani a venit pe lume cel de-al doilea baietel pe care am fost nevoita sa-l nasc prin cezariana din cauza unei complicatii intervenite in timpul nasterii. In urma operatiei am facut o complicatie foarte urata si am fost spitalizata pentru doua luni, timp in care am suferit inca patru operatii si, bineinteles, mi s-a oprit medicamentos lactatia.

Inteligenţa emoţională în educaţia copiilor

Când ceilalţi ne critică sau ne acuză, dând vina pe noi pentru disconfortul lor, de multe ori ne simţim atacaţi. Şi chiar dacă nu am vrea să ne trateze aşa, de multe ori avem şi noi tendinţa de a-i acuza pe ceilalţi când ne simţim inconfortabil . Şi facem acest lucru chiar şi cu copiii noştri, deşi nu ne place şi nu credem că e cel mai bun mod de comunicare. Soluţia? Să ne adresăm celorlalţi vorbind în primul rând despre noi. Mesajele de tip “Eu” au fost identificate acum 40 ani de către psihologul Thomas Gordon. În metoda E.S.P.E.R.E. sintagma care se referă la acelaşi lucru este “a vorbi la capătul tău de relaţie”. În comunicarea nonviolentă mesajele de tip “Eu...” reprezinta o constantă a  celor patru pasi din schema de comunicare: - Eu observ  ... - Eu simt ... - Eu am nevoie de... - Eu iţi solicit să ...  Mesajele de tip Eu se folosesc atunci când dorim să schimbăm un comportament incacceptabil al copilului, dar vrem să ...

Rezolvarea de probleme cu copiii

Copiii sunt creativi. Mulţi suntem de acord cu asta. Mai puţini însă folosim acest lucru în mod deliberat în relaţie cu copiii noştri. Am preluat, unii mai mult, alţii mai puţin, în mod conştient sau mai puţin conştient atitudinea generală a părinţilor noştri (şi a părinţilor părinţilor noştri) cum că, doar noi adulţii vorbim (fiindcă suntem “mai mari” şi ştim mai bine) iar copiii trebuie doar să asculte.